Torna la formació presencial de voluntariat a Càritas Diocesana Mallorca amb la participació de 19 persones

20 de juliol de 2021. 15:00h.

Un total 237 persones han participat als 11 cursos de formació on line de voluntariat a Càritas Mallorca programats en el darrer any i mig per la Covid.

La formació presencial de voluntariat a Càritas Mallorca ha retornat amb totes les mesures de seguretat. Ha estat a Seminari Nou amb la participació de 19 persones, 15 dones i 4 homes. Ha estat un grup més reduït per complir amb totes les mesures de distancia i control, i amb presencia d'un grup important de joves menors de 30 anys.

La formació s'ha desenvolupat en aquest mes de juliol i es va organitzar en dues sessions de 3 hores els horabaixes. Per una banda es va explicar i donar a conèixer la feina d'atenció que desenvolupa Càritas així com els seus programes, i , a la segona sessió , es va informar de les accions de voluntariat que es duen a terme i es varen escoltar el testimoni de 2 voluntaris ja veterans de l'entitat. A les dues jornades varen estar presents tant la directora de Càritas Mallorca, Esther Romero, com el delegat diocesà de l 'entitat, Mn. Pep Toni Guardiola que varen agrair als presents la seva implicació i el seu compromís a favor de les persones més vulnerables.

La formació de voluntariat no ha aturat en aquest darrer any i mig a pesar de la pandèmia però si ha condicionat la forma d'impartir els cursos, ja que ens varen fer de manera on line. Durant aquest temps s'han desenvolupat 8 cursos de formació inicial de voluntariat , 2 al 2021 i 6 al 2020, i 3 cursos de formació específica tots al 2020, amb un total de 253 participants.

A Càritas Mallorca tenim registrades 653 persones voluntàries a 2020 que desenvolupen tasques diverses , de primera atenció a parròquies, temes d'administració, classes diverses d'alfabetització, d'idiomes, de repartició d'aliments, entre altres. Una feina indispensable per l'acció de Càritas.

Ser voluntari/a de Càritas no només és dur terme una acció solidària puntual o periòdica, sinó que es tracta d'un estil de vida. És per això que des de Càritas Mallorca consideram la formació indispensable per poder anar incorporant a la nostra missió de transformació social nou voluntariat persones, que s'engresquin a crear un món on totes les persones puguin ser ciutadans de ple dret.