Centenari de la secció adoradora nocturna de Sóller

03 de octubre de 2021. 12:00h.

Se celebrà el dissabte 2 d'octubre a l'església parroquial de Sant Bartomeu de Sóller.

Presidí el Bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull Anglada, amb qui concelebraren el rector moderador de les parròquies de la vall de Sóller, Mn. Eugeni Rodríguez Adrover, amb el rector solidari i director espiritual diocesà i de la secció, Mn. Miquel Mulet Bujosa, i Mn. Llorenç Lladó Calafat, antic director espiritual de la secció.

Hi acudiren, amb les banderes respectives, les seccions de Palma, amb el Consell Diocesà, Calvià, Sencelles i Lloret de Vistalegre, així com el president del Consell Diocesà de Menorca, Sr. Francisco Jansà Martos. La secció d'Eivissa s'hi uní espiritualment amb la pròpia vigília. El Sr. Bisbe imposà a l'ofertori diversos distintius de l'associació a membres recents i veterans.

Després de l'Ofici de Lectura perllongat en forma de vetla davant el Santíssim exposat, es dugué a terme la processó fins a l'estació del ferrocarril, per recordar la primera vigília del 1919, quan els adoradors assistents foren salvats d'una gran tempesta. El Santíssim Sagrament, en mans del Sr. Bisbe, beneí els fruits de la terra i totes les activitats humanes.

Després del tedèum a l'església i la reserva, els adoradors sollerics oferiren un refresc a tots els presents.

Cal fer menció de l'exposició d'objectes relacionats amb el culte eucarístic (vasos sagrats, ornaments, etc.), que la secció ha muntat en el temple parroquial i que es perllongarà, per l'èxit de visitants, quinze dies més. Hi destaca la instal·lació que representa l'antiga forma de dur en processó el Viàtic.