Ara Més que mai TREBALL DECENT

07 de octubre de 2021. 12:00h.

Càritas Mallorca es suma als actes a favor d'una ocupació de qualitat en la jornada mundial del Treball Decent

"Ara Més que Mai Treball Decent" és la reivindicació que en forma de manifest s'ha llegit aquest matí a la Plaça de Santa Eulàlia, a les escalinates de l'església en el Dia Mundial del Treball Decent. Un acte organitzat per Càritas Mallorca i que s'engloba dins les activitats que s'han programat a la jornada d'avui a tot el país i que ha impulsat la iniciativa Església Pel Treball Decent.

Al manifest es denuncia "dèficits que s'arrosseguen des de fa anys com són la temporalitat, la parcialitat, l'economia submergida i l'estancament dels salaris, factors que han provocat l'augment dels treballadors pobres, que, malgrat tenir una feina, no arriben a final de mes". A la lectura del manifest també s'ha apuntat que "les persones amb una remuneració insuficient per dur una vida digna han augmentat, una de les conseqüències de la pandèmia, una situació que els dificulta planificar un projecte vital a mig i llarg termini". En aquest sentit s'ha reclamat durant la lectura del manifest que el Estat asseguri el compliment de la normativa sobre les condicions de treball; assegurar una ocupació de qualitat, fent disminuir la contractació temporal i parcial , apostant per la jornada completa i indefinida; fomentar l'orientació i formació per a persones aturades i també per a persones en situació laboral de subocupació; la pujada del ingrés mínim vital i la modificació del reglament d'estrangeria per a evitar la caiguda en situació d'irregularitat sobrevinguda per persones migrants.

A l'acte també han estat presents participants, persones voluntàries i treballadores de Càritas Mallorca així com el Bisbe, Mons. Sebastià Taltavull, la directora de Càritas Diocesana de Mallorca, Esther Romero; el delegat Episcopal, Pep Toni Guardiola així com la secretaria general de l'entitat, Raquel Ríos.

Programa d'inserció Sociolaboral de Càritas
Càritas Diocesana de Mallorca té en la inserció sociolaboral un dels pilars de la seva acció social cap a les persones que estan en situació de recerca activa de feina o de millora laboral . Dins aquest programa es realitza un acompanyament sociolaboral i es facilita a les persones eines necessàries per a millorar la seva empleabilitat a través de cursos i tallers formatius. També amb l'acompanyament en la recerca de feina i facilitant el contacte entre particulars i empreses.
Durant aquest 2021 han passat per aquest programa 2.462 persones , de les quals 1.831 s'han beneficiat de diferents accions d'informació laboral formant part del grup de difusió d'ofertes de feina.
A més i a nivell individual es realitzen altres accions com són :
• Itineraris personalitzats d'acompanyament i de recerca activa de feina on han participat 382 persones.
• 238 persones han participat de diferents accions formatives prelaborals i de capacitació per l'ocupació.
• 135 persones participants han aconseguit feina a través del programa d'inserció de Càritas.
• Hi ha 20 persones amb contractes d'inserció en l'actualitat a diferents espais de Càritas com són Eines X Inserció , l'empresa de recollida, reutilització i valorització de la roba de segona mà; Koluté, el projecte tèxtil de confecció industrial i contractes de personal de neteja i manteniment.

Concurs de relats "El Treball Decent no és un Conte"
Aprofitam aquesta jornada reivindicativa, Càritas Mallorca enceta per quart any consecutiu el Concurs de Microrelats "El treball Decent no és un conte", una iniciativa que vol donar visibilitat a la realitat laboral que ens des d'un punt de vista més personal.
Cada persona pot presentar un relat amb la temàtica del Treball Decent. L'escrit pot ser en català o castellà amb un màxim de 150 paraules i a ser possible amb el tipus de lletra Arial, cos 12. S'ha d'especificar el nom de l'autor, telèfon de contacte i un mail. Fins al pròxim 7 de desembre es poden presentar els microrelats al correu ocupacio@caritasmallorca.org, especificant concurs de relats "El Treball decent no es un compte". Aquest any també facilitam la participació de joves estudiants d'instituts per a conèixer la visió dels més joves entorn al món laboral.
De tots els relats que arribin a Càritas Mallorca s'elegirà, a través d'un jurat, 2 finalistes que obtindran un xec regal per a comprar productes d'economia solidària a les nostres botigues de Càritas Mallorca i de Moda Re- i 2 finalistes amb el mateix premi dins la categoria d'instituts.