L'Ateneu Universitari Sant Pacià inaugura una col·lecció d'obres cabdals en el pensament cristià de tots els temps, començant pel beat Ramon Llull

13 de octubre de 2021. 11:00h.

L'obra del Dr. Jordi Gayà Estelrich té com a títol Enchiridion Theologicum Lullianum. Grans Textos cristians 1, i ja és a disposició dels usuaris de la Biblioteca Diocesana de Mallorca.

L'Ateneu Universitari Sant Pacià inaugura una col·lecció destinada a posar a l'abast del públic de llengua catalana obres cabdals en el pensament cristià de tots els temps. Aquesta col·lecció comença pel beat Ramon Llull, l'autor de teologia en català més prolífic i conegut arreu, per contribuir a divulgar-lo d'una manera pràctica entre els mateixos catalanoparlants, ja que en redueixen sovint el coneixement a la seva obra estrictament literària, perquè no poden abordar-ne els textos teològics en llatí o accedeixen amb dificultat als escrits en llengua antiga.

S'ha comanat l'obra al Dr. Jordi Gayà Estelrich, sens dubte un dels lul·listes actuals més competents per dur-la a terme.

Per primera vegada tenim una espècie de suma lul·liana, en què és fàcil trobar els textos de les grans qüestions del seu sistema i es fa possible i fàcil accedir als més divulgatius, ben útil per a la mateixa predicació i catequesi, i no cal dir-ho, sobretot per a la teologia en qualsevol disciplina, que es podrà utilitzar ara, a partir d'aquí, sense haver de fer recerques exhaustives per la immensitat del corpus lul·lià.

Aquesta valuosa obra de consulta ja és a disposició dels usuaris de la Biblioteca Diocesana de Mallorca.